1. تعهد:به همسرتان تعهدی مادام العمر داشته باشید، همانطور که مسیح به کلیسا تعهد فداکاری کرد. در افسسیان 5:25 آمده است: «ای شوهران، زنان خود را دوست بدارید، همانطور که مسیح کلیسا را ​​دوست داشت و خود را برای او تسلیم کرد.» این به این معنی است که وقف رفاه همسرتان باشید و نیازهای او را بالاتر از نیازهای خود قرار دهید.

2. احترام:به همسرتان چه در خلوت و چه در ملاء عام احترام بگذارید. با او با عزت و عزت رفتار کنید و ارزش او را به عنوان فردی که در تصویر خدا آفریده شده است، بشناسید. در افسسیان 5:33 می‌گوید: “اما هر یک از شما باید همسر خود را همانطور که خود را دوست دارد دوست داشته باشد و زن باید به شوهر خود احترام بگذارد.”

3. ارتباط:ارتباط باز و صادقانه را با همسرتان تقویت کنید. برای گوش دادن به افکار، احساسات و نگرانی های او بدون قضاوت یا وقفه وقت بگذارید. امثال 18:13 به ما یادآوری می‌کند که «پیش از شنیدن جواب دادن، حماقت و شرم است.»

4. درک: به دنبال درک دیدگاه همسرتان و همدردی با احساسات او باشید. زمانی که او در روزهای سختی می گذرد صبور و دلسوز باشید. در اول پطرس 3: 7 می‌گوید: «ای شوهران، همانطور که با همسران خود زندگی می‌کنید، با احترام رفتار کنید و با آنها به عنوان شریک ضعیف‌تر و به عنوان وارث هدیه‌ی پر رحمت زندگی با احترام رفتار کنید تا هیچ چیز به نتیجه نرسد. مانع نمازت باش.»

5. حمایت عاطفی:از نظر عاطفی در کنار همسرتان باشید و در مواقعی که همسرتان به آن نیاز دارد، آرامش را فراهم کنید. در لحظات چالش برانگیز همدلی نشان دهید و تشویق کنید. غلاطیان 6: 2 به ما یادآوری می کند که “بارهای یکدیگر را حمل کنید، و بدین ترتیب، شریعت مسیح را به انجام خواهید رساند.”

6. محبت:عشق و محبت خود را به همسرتان از طریق تماس فیزیکی، سخنان محبت آمیز و اعمال خدمات ابراز کنید. به او بفهمانید که برایش عزیز و ارزشمند است. در آهنگ سلیمان 1: 2 آمده است: “بگذار مرا با بوسه های دهان خود ببوسد، زیرا عشق تو از نوشیدنی لذت بخش تر است.”

7. شراکت:یک شراکت قوی با همسرتان ایجاد کنید، جایی که به عنوان یک تیم در تمام جنبه های زندگی با هم کار می کنید. از رویاها، اهداف و آرزوهای او حمایت کنید. جامعه 4: 9-10 می‌گوید: “دو تا بهتر از یکی هستند، زیرا بازدهی خوبی برای کار خود دارند: اگر یکی از آنها زمین بخورد، یکی می‌تواند به دیگری کمک کند.”

8. بخشش:در هنگام بروز اختلاف، بخشش و لطف را نسبت به همسرتان تمرین کنید. کینه ها و کینه ها را کنار بگذارید و به جای آن به دنبال آشتی باشید. کولسیان 3:13 به ما توصیه می‌کند که «همدیگر را تحمل کنید و اگر یکی از شما از کسی شکایتی داشت، یکدیگر را ببخشید. همانطور که خداوند تو را بخشید، ببخش.»

9. عشق قربانی:همسر خود را فداکارانه دوست بدارید، همانطور که مسیح جان خود را برای کلیسا فدا کرد. نیازهای او را مقدم بر خواسته های خود قرار دهید و حاضر باشید برای رفاه او فداکاری کنید. افسسیان 5:28-29 می گوید: «به همین ترتیب، شوهران نیز باید زنان خود را مانند بدن خود دوست داشته باشند. او که همسرش را دوست دارد خودش را دوست دارد.”

10. رهبری معنوی:با الگو قرار دادن وفاداری، نمازگزاری و فداکاری به خدا، نقش رهبر معنوی را در ازدواج خود به عهده بگیرید. با خدمت به دیگران، رشد معنوی همسرتان را تشویق کنید و رهبری کنید. یوشع 24:15 می گوید: “اما من و خاندانم خداوند را خدمت خواهیم کرد.”

11. سپاسگزاری:از همسرتان و نعمت هایی که به زندگی شما می آورد ابراز قدردانی کنید. کمک های او را تصدیق کنید و به او بگویید که از او قدردانی می کنید. امثال 31:28 می‌گوید: «فرزندانش برمی‌خیزند و او را خجسته می‌خوانند. شوهرش نیز او را می ستاید.»

12. محافظت:از نظر جسمی، عاطفی و روحی از همسر خود محافظت کنید. یک محیط امن و پرورشی ایجاد کنید که او بتواند در آن رشد کند. مزمور 91:4 به ما اطمینان می‌دهد که «تو را با پرهای خود خواهد پوشاند و زیر بال‌هایش پناه خواهی یافت. وفاداری او سپر و سنگر شما خواهد بود.»

13. رشد مستمر: متعهد شوید که به طور مستمر در عشق خود به همسرتان رشد کنید. از کلام خدا حکمت بجویید و هر روز به عنوان یک شوهر تلاش کنید. امثال ۲۷:۱۷ به ما یادآوری می‌کند که «همانطور که آهن آهن را تیز می‌کند، کسی دیگری را تیز می‌کند.»

با پیروی از این اصول کتاب مقدس، می توانید یک رابطه محبت آمیز و رضایت بخش با همسر خود ایجاد کنید که نشان دهنده عشق مسیح است.

منابع : 

  1. دروازه کتاب مقدس (www.biblegateway.com) - یک منبع آنلاین جامع کتاب مقدس که دسترسی به ترجمه های مختلف کتاب مقدس، تفسیرها، عبادات و ابزارهای مطالعه را فراهم می کند.
  2. GotQuestions.org (www.gotquestions.org) - یک وب سایت قابل اعتماد که پاسخ های مبتنی بر کتاب مقدس را به سوالات مربوط به ایمان، الهیات و زندگی مسیحی ارائه می دهد.
  3. تمرکز روی خانواده (www.focusonthefamily.com) - یک سازمان مسیحی معروف که منابع و پشتیبانی از خانواده ها را بر اساس اصول کتاب مقدس ارائه می کند.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...